اجزای رینگ خودرو چیست

اجزای رینگ خودرو چیست ؟

اجزای رینگ خودرو چیست ؟

یک رینگ باید بارهای زیادی را تحمل کند. ساختار رینگ از ساختار خاصی پیروی می کند تا بتواند به راحتی نیازها را برآورده کند. رینگ ها می توانند مقاومت زیادی داشته باشند : آنها بار خودرو را تحمل می کنند، در برابر نیرو های جانبی، محرک و ترمز مقاومت می کنند و همچنین در برابر گرمای اصطکاکی و ترمز مقاومت می کنند. به نظر می رسد ساختاری که می تواند به همه اینها برسد چگونه است؟ از نظر فنی رینگ لبه ای است که لاستیک بر روی آن قرار می گیرد. با این حال رینگ های خودرو طی دهه ها کامل شد و توسط مهندسان متبحر به مؤلفه ابتکاری و ضروری امروزی تبدیل شد. مراکز فروش لوازم یدکی خودرو چینی، قادر به ارائه انواع رینگ های خودرو در رنگ های متنوع و بسیار جذاب هستند، شما می توانید با توجه به مدل اتومبیل خود بهترین آن ها را سفارش دهید. از جمله اجزای مهم به کار رفته در رینگ های خودرو شامل موارد:

1- پایه لبه

تخت لبه ناحیه ای است که در وسط بین فلنج های رینگ قرار دارد. در حالی که پایه لبه در گذشته اشکال دیگری نیز داشت. از انواع دیگر هنوز به ندرت در کامیون ها یا وسایل نقلیه کشاورزی استفاده می شود.

2- شانه لبه

شانه لبه تضمین می کند که لاستیک به طور ایمن روی رینگ قرار می گیرد.

3- قطر لبه

قطر لبه بین شانه های لبه امتداد دارد و در اینچ مشخص می شود. این قطر داخلی تایر مطابق است.

4- عرض دهان

عرض دهانه که به آن عرض لبه نیز گفته می شود، سطح مقطع لبه را به اینچ توصیف می کند.

5- فلنج لبه ای

فلنج لبه خارجی رینگ است. فلنج رینگ بیشترین آسیب را از محدودیت ها می زند. فلنج های حاشیه ای در طرح های مختلفی موجود است که شکل آن توسط ETRTO (سازمان فنی تایر و رینگ اروپا) استاندارد شده است و از جمله با اختصارات J ، B مشخص می شود. متداول ترین طراحی در اتومبیل های سواری J است.

6- هیپ

کوهان که به آن کانتور رینگ نیز گفته می شود، از سر خوردن لاستیک از روی شانه لبه هنگام پیچیدن جلوگیری می کند. تعدادی از انواع مختلف در اتومبیل استفاده می شود.

7- دایره پیچ و مهره

دایره سوراخ پیچ یک دایره خیالی است که از مرکز سوراخ پیچ و مهره روی دیسک چرخ عبور می کند. این با استفاده از پیچ و مهره های چرخ به توپی محور متصل می شود. تعداد سوراخ پیچ و مهره و اندازه پیچ و مهره چرخ مطابق با نوع خودرو متفاوت است.

رینگ لاستیک اصفهان

اجزای رینگ خودرو چیست

رینگ خودرو شامل سه نوع رینگ های استیل، آلومینیومی و هیبریدی است. عملکرد آنها ایجاد ارتباط بین ماشین و لاستیک ها است که دقیقاً یکسان است. رینگ خودرو اصفهان، مناسب ترین رینگ ها و اجزای چرخ خودروهای شما را با بهترین قیمت ارائه می دهد، که به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. همچنین رینگ اسپرت اصفهان نیز طرفداران بسیاری دارد که می توانید به راحتی آن را فراهم کنید. در هر حال اگر رینگ خودرو شما و یا لاستیک و… دچار مشکل شد میتواند رو کمک امداد خودرو در اهواز حساب کنید. با ما تماس بگیرید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را بیشتر با‌ انواع رینگ خودرو آشنا کنیم.

1- رینگ های استیل

رینگ اسپرت BBS کد 916

  • ساخت و ساز: رینگ های استیل از دو قسمت تشکیل شده است که در حین تولید بهم جوش داده می شوند: دیسک چرخ و لبه.
  • خواص: آنها مقاوم ترین نوع لبه ها هستند. نه تنها در صورت تماس (مثلاً با لبه های پیاده رو) در معرض آسیب نیستند، بلکه ترمیم آنها نیز آسان است. در صورت لزوم به سادگی با یک چکش که دوباره یک فرورفتگی از آن خارج می شود. علاوه بر این آنها معمولاً ارزانترین گزینه برای تجهیز ماشین به چرخ هستند.

2- رینگ های آلومینیومی

رینگ اسپرت خرچنگی

  • ساخت و ساز: اکثر رینگ های آلومینیومی در قالب های خاصی ریخته می شوند بنابراین به معنای واقعی کلمه “از یک منبع واحد” هستند. سپس رنگ آمیزی می شود تا جلوه نهایی آن را بدست آورد و از تأثیرات محیطی در امان بماند. به جای فقط یک مورد، از چندین فرآیند ریخته گری و پرس استفاده می شود تا لبه به شکل نهایی خود درآید.
  • خواص: از طریق تولید گچ به طور قابل توجهی می توان اشکال فیلیبره بیشتری نسبت به رینگ های فولادی بدست آورد. علاوه بر این نقاشی در ترکیب با کارهای تصفیه بیشتر مانند پرداخت، جلوه های بسیار خاص و جالب را می دهد.

3- رینگ های هیبریدی

  • ساخت و ساز: رینگ های هیبریدی در هسته اصلی خود رینگ های استیل هستند اما به لطف رنگ مخصوص و طراحی “هوایی” تر، از مزایای طراحی رینگ آلومینیومی نیز برخوردار هستند.
  • خواص: رینگ های هیبریدی به همان سختی رینگ های استیل هستند اما حتی بدون درپوش های توپی بسیار راحت تر به نظر می رسند که به راحتی دور می شوند.

بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا رینگ های خودرو را تعویض کرده و یک تغییر بسیار چشمگیر در اتومبیل های خود ایجاد کنند. در زمان مراجعه به فروشگاه های لوازم یدکی اصفهان و خریداری رینگ های خودرو، حتما توجه کنید که رینگ با ابعاد لاستیک اتومبیل شما تطابق داشته باشد. در صورت عدم هماهنگی و یا تناسب بین رینگ و لاستیک، ممکن است اختلالاتی در عملکرد خودروهای شما به وجود آید. توجه به نوع برند و میزان کیفیت رینگ های خودرو در زمان خریداری آن ها نیز الزامی می باشد. به شما عزیزان توصیه می کنیم در زمان سفارش رینگ برای اتومبیل خود تنها به ظاهر و قیمت آن توجه نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *