انواع رینگ خودرو

انواع رینگ خودرو

رینگ، لاستیک و تایر از اجزاء مهم خودرو هستند که کمک زیادی به عملکرد خودرو و همچنین جذابیت آن می کنند و جزء اولین قطعات ماشین هستند که نظرها را به خود جلب می کنند. با گذشت سال ها خودروها، طرح، اندازه و بدنه ی متفاوتی به خود گرفته اند. برخی از قطعات خودرو در حال حاضر منسوخ شده یا جایگزین دیگری پیدا کرده اند ولی چرخ ها همیشه از اجزاء ثابت خودرو بوده است. این قطعه ی دایره ای شکل حرکت چرخشی ایجاد می کنند و وظیفه ی انتقال خودرو از نقطه ای به نقطه ی دیگر را به عهده دارند. بنابراین چرخ ها عضو ضروری هر خودرو هستند. رینگ ها قطعات فلزی هستند که بر روی چرخ ها نصب می شوند و حرکت آن را بهبود می بخشند.

رینگ مناسب برای ماشین سنگین

ماشین های به اصطلاح سنگین ماشین هایی هستند که علاوه بر تحمل بار زیاد اغلب در مسیر های طولانی در رفت و آمدند. به همین دلیل این نوع از خودرو ها نیاز به قطعاتی مقاوم و با دوام دارند. کیفیت لاستیک ماشین و رینگ، در این نوع اتومبیل باید مورد توجه قرار بگیرد. رینگ های با دوام نشانه ای برای کیفیت و میزان مقاوم بودن ماشین است. به دلایلی مانند وضعیت جاده ها و همچنین شرایط آب و هوایی به خصوص در فصل های سرد این رینگ ها کمک زیادی به حفظ تعادل خودرو می کنند. یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید رینگ ماشین سنگین باید در نظر داشت نسبت مناسب آن در مقایسه با لاستیک اتومبیل است. رینگ های ماشین های سنگین و کامیون ها با توجه به تحمل بار زیاد باید پهن و بزرگ باشند و انتخاب رینگ های ظریف و باریک برای این اتومبیل ها اشتباه است. استهلاک رینگ ها در شرایطی رخ می دهد که آن ها در وضعیت بدی نگهداری شده باشند و یا دچار ضربه و آسیب شوند.

رینگ خاور ۶۰۸

رینگ های ماشین مسابقه باید چگونه باشند؟

ماشین های مسابقه به دلیل کاربرد متفاوتشان نیاز به رینگ های مخصوص دارند. این گونه رینگ ها باید به اندازه ای پهن باشند که لاستیک را پوشش دهند و لاستیک ها باید برای جلوگیری از واژگونی برخورد مناسبی با سطح جاده داشته باشند. نوعی از رینگ ها مخصوص ماشین مسابقه هستند و استفاده از آن برای انواع دیگر خودرو مناسب نیست. وجود این رینگ ها باعث می شود در سرعت های بالا عملکرد فرمان بهبود پیدا کند و مانعی مناسب برای جلوگیری از انحراف خودرو و واژگونی آن ها هستند. مواد به کار برده شده در این رینگ ها از فلزاتی مانند آلیاژ و آلومینیوم و غیره است و همین ویژگی باعث می شود نیاز آن به تعویض در زمان کوتاه حس نشود. به همین دلیل در پیست مسابقه استفاده از رینگ مناسب که به زیبایی و حرکت اتومبیل کمک کند ضروری به نظر می رسد. این رینگ ها در فروشگاه های مخصوص فروش قطعات ماشین های مسابقه عرضه می شود.

انواع رینگ خودرو

آیا هر رینگی مناسب آفرود است؟

افرود ها ماشین های مخصوص گردش در طبیعت هستند. از این خودرو برای سفر به مناطق صعب العبور استفاده می شود و قطعات مخصوصی دارد تا در شرایط سخت دچار مشکل نشود. این خودرو باید از نظر فنی با استاندار های مخصوص به آن مطابقت داشته باشد. به دلیل برخوردها و تماس های مداوم لاستیک آفرود به زمین این لاستیک ها اغلب مسیر فرسایش را سریع تر طی می کنند بنابراین نیاز به استفاده از رینگ های مقاوم تری دارند. در صورتی که لاستیک و رینگ برای ماشین آفرود و منطقه ای که قرار است به آن سفر کند مناسب نباشد اتفاقات زیادی از جمله مصرف زیاد سوخت به دلیل فشار آوردن به ماشین، احتمال واژگونی خودرو و عدم حرکت ماشین در شرایط سخت اتفاق می افتد. یکی از دلایل استفاده از ماشین های بزرگ ایجاد ارتفاع از سطح زمین برای حرکت آسان در مناطق کویری، جنگلی و با شرایط آب و هوایی دشوار است زیرا به دلیل بارش های زیاد و گل و لای موجود و در مواردی ایجاد باتلاق هر اتومبیلی امکان به گل نشستن را دارد. و این شرایط باعث آسیب به رینگ ها می شود. استفاده از رینگ های مقاوم برای اتومبیل هایی که در شرایط آب و هوایی زمستانی و سخت قرار دارند توصیه می شود. شما می توانید انواع رینگ مقاوم و با کیفیت عالی از فروشگاه رینگ لاستیک اصفهان با اطمینان کامل خریداری کنید.

انواع رینگ خودرو

انواع رینگ خودرو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *