ساختار رینگ خودرو چیست

ساختار رینگ خودرو چیست ؟

ساختار رینگ خودرو چیست ؟

چرخ اتومبیل از چه قسمتهایی تشکیل شده است ، از نظر ساختار ، چرخ شاسی خودرو است ، با کمک چرخ ها ، حرکت انجام می شود و انتقال بارهای عمودی انجام می شود. علاوه بر این ، آنها فشار مکانیکی و ارتعاشات را در لحظه تماس با سطح جاده کاهش می دهند و مانور و کشش را فراهم می کنند.  اجزای چرخ شامل دو قسمت ساختاری است: تایر و دیسک.

اتودیسک اصلی ترین عنصر ساختاری برای نصب لاستیک اتومبیل است که چرخش ها را از محور به آن منتقل می کند. از نظر ساختاری ، دیسک به لبه متصل است. این محصولات چرخ دار می توانند از جنس استیل یا آلیاژ سبک باشند. در مدل های فولادی ، لبه به ساختار فلزی جوش داده می شود. در حالت دوم ، دیسک ها یک ساختار یکپارچه دارند. رینگ خودرو اصفهان با استفاده از توپی بر روی محور نصب می شود. پیچ و مهره اتومبیل و گل میخ کامیون به عنوان اتصال دهنده استفاده می شود. سوراخ های نصب شده برای اتصال چرخ به توپی ایجاد می شوند. معمولاً از حدود 4-6 سوراخ استفاده می شود. حجم داخلی ممکن است بسته به سیستم ترمز متفاوت باشد. رینگ لاستیک اصفهان به عنوان یک عنصر اتصال بین تایر و دیسک عمل می کند. به عنوان یک قاعده ، این قسمت به صورت عرضی برای نصب چرخ های ابعاد مربوطه ارائه می شود. در اتومبیل های سواری ، این قسمت با یک مرکز فرورفتگی ارائه می شود ، و پیش بینی ها و قفسه ها (کناره ها) در امتداد لبه های آن نصب شده است.

لاستیک اتومبیل سواری عملکرد کششی دارد. این امر تا حد زیادی بر هندلینگ و آیرودینامیک خودرو تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، قادر است وزن کل ماشین را حفظ کند.

آج قسمت بیرونی تایر است. این عنصر باعث بهبود کشش در سطح جاده شده و از لاستیک در برابر ضربه و فشار مکانیکی محافظت می کند. این از یک لایه لاستیکی با یک نقش برجسته در خارج ایجاد می شود. الگوی آج نشان دهنده توانایی کار تایر در شرایط خاص است. آج روی چرخ به راحتی به دیواره های جانبی متصل می شود. به ناحیه ای که این دو جز در تماس هستند شانه آج گفته می شود. شانه باعث افزایش سختی لاستیک و مقاومت در برابر بارهای جانبی می شود.

رانندگی با اتومبیل با لاستیک فرسوده توصیه نمی شود. به طور دقیق تر ، در کسانی که ارتفاع آج آنها 1.6 میلی متر است. این شاخص مربوط به خودروهای سواری است.

لاستیک بر روی دیسک یا توپی که به محور ثابت است سوار می شود. به این نکته توجه داشته باشید که گشتاور چرخ بر روی دیسک فلزی اعمال می شود. اتومبیل های مسافری 4 سوراخ پیچ و مهره چرخ دارند. اتومبیل های بزرگتر به 5 پیچ و مهره مجهز شده اند. لاستیک ها باید سطح فشار یکسانی داشته باشند. در غیر این صورت ، ماشین عدم تعادل و ثبات در مسیر را از دست می دهد. شاخص پایدار فشار هوا در تایر 2 اتمسفر است. برای اندازه گیری ، توصیه می شود از فشار سنج استفاده کنید. چرخ اتومبیل از یک تایر  ، یک رینگ ، یک قطعه اتصال (دیسک) ، یک توپی و لاستیک پنوماتیک تشکیل شده است. بسته به طراحی رینگ و عنصر اتصال ، چرخ ها می توانند تاشو و غیر قابل جمع شدن ، دیسک و بدون دیسک باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *