مزیت و نکات خرید لاستیک های چهار فصل

مزیت ها و نکات خرید لاستیک های چهار فصل

مزیت ها و نکات خرید لاستیک های چهار فصل

با توجه به آب و هوای منطقه‌ای که در آن سکونت دارید، تغییرات فصل‌ها با یکسری شرایط خیلی اندک و شرایط خاص همراه می‌باشد. بعضی از مناطق کشورمان با آب و هوای معتدل و برخی با فصل‌های پر باران مواجه هستند. اکثر رانندگان هنگام خرید لاستیک از فروشگاه‌های رینگ لاستیک آمل اولین سوالی که ذهنشان را درگیر می‌کند، تفاوت بین لاستیک تابستانه معمولی و چهار فصل است یا کدام یک را بهتر است خریداری کنند. در همین ابتدای امر بگوییم علت نامگذاری لاستیک‌ها بر اساس فصل به دلیل یکسری پارامتر‌های خاص و در نظر گرفته شده آنها می‌باشد، تا تولیدکنندگان طبقه بندی بهتر و اصولی‌تری را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم در مورد لاستیک چهار فصل و مزایای آن صحبت کنیم ما را تا انتها همراهی نمایید.

منظور از لاستیک چهار فصل چیست

همانطور که از نام اینگونه لاستیک و تایر برمی‌آید، برای تمامی فصول و شرایط آب و هوایی مناسب هستند. این دسته از تایرها نیازی به تعویض دوره‌ای ندارند، زیرا تا قبل از دهه ۱۹۷۰ میلادی بسیاری از رانندگان که در مناطق سردسیری زندگی می‌کردند، با فرارسیدن فصل زمستان لاستیک‌های تابستانی خود را تعویض می‌کردند. این امر کمی وقت گیر بود و در واقع هزینه بردار می‌باشد و همین دلیل بسیاری از رانندگان تصمیم گرفتند، در کنار رنگ‌های خودرو آمل از لاستیک‌های چهارفصل بهره ببرند. البته باید این نکته را هم متذکر شد، این گونه  تایرها صرفاً برای مقابله با هر آب و هوای مناسب نیستند، بلکه در بیشتر مواقع باید آنها را با تایرهای یخ‌شکن تعویض نمود.

مزیت و نکات خرید لاستیک های چهار فصل

مزیت‌های لاستیک‌های چهار فصل

استفاده و بکارگیری لاستیک‌های چهار فصل از مزیت‌های خاص و منحصر به فردی برخوردار است که در ادامه به چند مورد را نشانه می‌کنیم.

داشتن آج با دوام

یکی از مهم‌ترین ویژگی که یک لاستیک باید به همراه داشته باشد، وجود آج خوب و با دوام است. این لاستیک هم از این قاعده مستثنی نبوده و نسبت به تایرهای تابستانی و زمستانی آج بسیار محکم و بادوامی را دارد. همین آج موجب دوام بالا و طول عمر بیشتر این تایر گردیده است.

دیرتر فرسوده شدن

همانطور که پیشتر هم عنوان نمودیم لاستیک‌های چهارفصل موجود در فروشگاه‌های رینگ لاستیک در آمل در میان دو نوع لاستیک تابستانی و زمستانی از آج خوبی برخوردار است. این مزیت موجب استهلاک کمتر و دیرتر فرسوده شدن آن می‌گردد اما دیگر تایرها آج نرم تری دارند که همین امر به فرسوده شدن آنها کمک می‌کند.

ایجاد مقاومت غلطشی کمتر

از دیگر مزیت‌های این دسته از لاستیک‌ها می توان به کمتر بودن مقاومت غلطشی آنها اشاره کرد. کم بودن این مقاومت به کاهش مصرف انرژی و مصرف سوخت خودرو بسیار کمک قابل توجهی خواهد کرد.

مقایسه لاستیک چهار فصل با لاستیک زمستانی و تابستانی

شاید اگر شما هم به دنبال خریداری یک رینگ خودروی اعلا در آمل به دنبال لاستیکی برای جاده‌های خشک و گرم باشید، ما لاستیک تابستانی و زمستانی را پیشنهاد دهیم. اما قطعاً لاستیک‌های چهارفصل چیز دیگری هستند. تایرهای تابستانی در اتومبیل‌های که کارایی بسیار بالایی دارند، عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند و جوری طراحی گردیده اند که چسبندگی و چابکی در هوای گرم را به همراه دارد.

تایرهای تابستانی علاوه بر شرایط خشک در هوا یا جاده‌های بارانی هم خوبی مقاومت می‌کنند. حال اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که زمستان‌های برفی را به همراه دارد، باید لاستیک‌های زمستانی را برای این فصل در نظر داشته باشید. زیرا لاستیک‌های زمستانه شیارهای عمیق و را به همراه دارد که موجب انعطاف پذیری بالایی لاستیک‌ها شده است. در حالی که لاستیک‌های چهارفصل همانطور که از نامشان مشخص است برای تمام آب و هوا و جاده‌ها قابلیت جوابدهی را خواهد داشت.

مزیت و نکات خرید لاستیک های چهار فصل

نکات مهم در خرید لاستیک‌های فصلی

قبل از خرید هر کدام از لاستیک‌های تابستانی_ زمستانی و چهار فصل از مراکز فروش رینگ لاستیک‌های بادوام در آمل بهتر است به یک سری از نکات توجه خاصی داشته باشید. اول اینکه قوانین رانندگی در کشورهای مختلف متفاوت است، زیرا دارای آب و هوای متفاوتی می‌باشند. ممکن است کشوری به دلیل داشتن آب و هوای خیلی سرد و بارندگی استفاده از لاستیک زمستانی را اجباری اعلام کند، اما در برخی از نقاط گرمسیر اینگونه نباشد. دومین مورد شرایط آب و هوایی منطقه زندگی شما است. اگر شرایط آب و هوای محل زندگی شما شدید و بارندگی‌های مکرر دارد بهتر است که از لاستیک‌های فصلی بهره ببرید. سومین نکته میزان مسافت پیموده شده است. اگر در محل زندگی شما آب و هوا زیاد تغییر شدید ندارد و شما هم قرار نیست مسافت زیادی را بپیمایید، لاستیک‌های چهار فصل مناسب هستند.

طراحی لاستیک‎های چهار فصل

اصولا در تولید و ساخت لاستیک‌های چهارفصل موارد بسیار زیادی در نظر گرفته می‌شود. این موارد شامل: طول عمر آج، راحتی در سواری، صدای جاده‌ها، توانایی بالای پخش کردن آب در جاده‌ها می‌باشد. این موارد در ساخت لاستیک‌های چهار فصل به خوبی مدنظر قرار می‌گیرند. علاوه بر اینکه لاستیک‌های چهارفصل باید دارای رینگ خودرو های مرغوب آمل باشند، باید از عملکرد خوبی هم در هوای سرد برخوردار باشند.

جمع بندی نهایی

در این محتوا لاستیک فصلی و لاستیک چهار فصل را مورد بررسی قرار دادیم و از مزایا و معایب آن مطلع شدیم. با داشتن همین اطلاعات اندک می‌توانید یک انتخاب درست و اصولی داشته باشید تا علاوه بر اینکه در مصرف سوخت صرفه جویی می کنید. یک عملکرد خوب خودرویی را هم به همراه داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *